Het lijkt heel vanzelfsprekend dat je de gemaakte uren van je personeel nauwkeurig bij moet houden en registreert. Maar dat is het blijkbaar niet. Nog steeds komt het iedere dag voor dat bedrijven zich verslikken in de urenregistratie. Terwijl de urenregistratie horeca juist helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Zou het niet fijn zijn als jouw werknemers gewoon in en uit konden klokken met een vingerscan? En dat de uren direct vergeleken kunnen worden met het rooster, zodat jij ziet of jouw personeel wel genoeg uren maakt? Of juist veel te veel, en misschien wel een beloning verdient? Daarnaast zou je met de juiste software ook nog de pauzes kunnen registeren, of de maaltijden die ze onder werktijd nuttigen!
Waarom is urenregistratie belangrijk?
De urenregistratie is uiteraard belangrijk om bij te houden wie, wanneer en hoe lang gewerkt heeft. Dit is belangrijk voor het uitbetalen van het loon. Je wilt je werknemers uiteraard niet te kort doen door ze te weinig uit te betalen. Hier komen scheve gezichten van. Maar je wilt jezelf ook absoluut niet in de vingers snijden door teveel uit te betalen. Je moet immers een business runnen en hier heb je de centen hard zat voor nodig. Een urenregistratie is daarom noodzakelijk. Gelukkig kan het heel eenvoudig zijn.
De juiste software gebruiken is belangrijk om deze reden:
Je gaat er vanuit dat jij je werknemers kunt vertrouwen en dat is goed. Je bouwt immers een band met ze op en vertrouwen hoort daarbij. Maar een foutje is snel gemaakt of het nu moedwillig is of niet. Want wie weet er na een lange dag werken nou nog precies hoe laat hij of zij is begonnen met werken? Met de software van Horeko is dit verleden tijd. Werknemers klokken zelf in en de Horeko Employee Manager regelt de rest. De gemaakte uren komen rechtstreeks in het systeem te staan. Het enige dat je werknemers hoeven doen is in en uitklokken. Simpel, toch?