Veel bedrijven hebben nog veel te maken met administratieve rompslomp rondom het personeel. Vaak zijn er geen duidelijke afspraken over verantwoordelijkheden over en weer, waardoor dingen vergeten worden of kwijt raken in de paperassen. Daarom stappen steeds meer bedrijven over op payrolling zodat er steeds meer gedigitaliseerd kan worden door middel van dure software systemen.
online personeelsdossier
Wanneer je als bedrijf 24/7 inzicht hebt in personeelsdossiers ben je continu op de hoogte van ziekteverzuim, vakantiedagen en kan er zo een goede planning worden gemaakt. Daarnaast kunnen er simpel vergelijkingen worden getrokken met andere jaren, of de prestaties in het team onderling.
In het dossier kunt u ook zaken terugvinden zoals arbeidsovereenkomsten, salarisbetalingen en loonstroken of de aangifte van de loonbelastingen. Door dit voor zowel werknemer als werkgever inzichtelijk te maken voorkomt dit tevens communicatiefouten.
Voordelen medewerkers
Voor de medewerkers heeft een online systeem vele voordelen. Er kan vanuit huis worden doorgegeven of iemand ziek is of gebruik maken van de collectieve voordelen bij bijvoorbeeld het afsluiten van een ziektekostenverzekering. Een van de payroll bedrijven die hier gebruik van maakt is http://www.payper.nl
Wanneer je gebruik maakt van de diensten van bedrijven als deze, bespaar je je financiële en administratieve afdeling een hoop werk, en geef je collectieve voordelen terug aan je werknemers. Daarnaast kun je gebruik maken van complexe software zoals hierboven beschreven.