Digital Signage in mode

      Geen reacties op Digital Signage in mode

Dat de mogelijkheden van digital signagede laatste jaren een stuk groter zijn geworden zorgt ervoor dat steeds meer winkels er gebruik van gaan maken. Ook kledingwinkels blijven niet achter en zetten digital signage op unieke manieren in om zo een brand experience te creëren. Door de grote concurrentie in de modebranche is het moeilijk om op te vallen. Door digital signage in te zetten is het mogelijk om hier verandering in te brengen. Het Nederlandse modemerk Expresso Fashion is hier een voorbeeld van. Met winkels in winkelstraten met veel concurrentie willen ze juist opvallen boven de andere winkels. Door digital signage in hun etales toe te passen lukt ze dit.

Paspoppen

Waar in de winkels in de buurt van de Expresso winkels nog paspoppen in de etalages staan, zijn deze bij Expresso vervangen door digitale fotomodellen. Door de bewegende beelden worden mensen naar de etalage en de winkels getrokken en zijn er meer mensen die de winkels daadwerkelijk bezoeken. Door beeldschermen van een goede kwaliteit te gebruiken worden de modellen goed weergegeven. Ook al is er sprake van lichtinval op het scherm.

Reclame uiting

Natuurlijk kunnen de schermen ook binnen gebruikt worden. Op deze manier kunnen ze de traditionele posters vervangen zodat acties direct vanuit één centraal punt aangepast kunnen worden. Het ziet er niet alleen veel beter uit dan traditionele posters, maar het werkt ook kostenbesparend.

Daarnaast is het mogelijk om interactief de kleding op schermen te tonen. Als klanten dan door middel van touch het model kunnen draaien kunnen ze de voor en achterkant van het kledingstuk bekijken terwijl deze door een persoon gedragen wordt. Op deze manier wordt er meer op de behoefte van klanten ingegaan, een poster is leuk, maar een model waarbij je kunt zien hoe het kledingstuk staat is leuker.

Op deze manieren kunnen kledingwinkels profiteren van digital signage en zo de klantervaring verbeteren, wat meer klantenbinding en uiteindelijk meer verkoop als gevolg heeft. Meer weten over de mogelijkheden voor uw winkel? Kijk dan eens op deze website.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *